بررسی مشخصات

بررسی تخصصی گوشی موبایل شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9)

شیائومی ردمی 9

بررسی اجمالی

ردمی 9 یا شیائومی ردمی 9 با طراحی زیبا، دوربین چهارگانه با حسگرهای 13+8+5+2 مگاپیکسلی و برچسب قیمتی معقول، جدیدترین نماینده‌های شیائومی در کلاس گوشی‌های اقتصادی هستند.

چه از مواجهه با واقعیت گریزان باشیم، چه آن را بپذیریم، بخش چشمگیری از جمعیت کره‌ی خاکی‌مان توان خرید گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت و پرچم‌دار را ندارند.

ویا ترجیح می‌دهند چنین مبالغ هنگفتی را صرف وسیله‌ی ارتباطی کوچک خود نکنند. بدین ترتیب فرصت کم‌نظیری دراختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است تا در جهت بهره‌گیری از ظرفیت موجود، با عرضه‌‌ی محصولاتی مقرون‌به‌صرفه، سهمی از بازار محصولات اقتصادی و ارزان‌قیمت به‌دست آورند.

دوربین شیائومی ردمی 9

 

طراحی

نخستین گام در جهت بخشیدن حس‌وحالی پرچم‌دارگونه به محصولات ارزان‌قیمت، پیاده‌سازی طراحی مشابه پرچم‌دار است.

شیائومی ردمی 9 برخلاف آنچه برچسب قیمتی پایه‌ی 4,290,000 (دربازار ایران) القا می‌کند، بدنه‌ای از جنس گوریلا گلس ۵ دارند و بسیار خوش‌ساخت هستند؛ البته چینی‌ها برای پایین نگه‌داشتن قیمت تمام‌شده‌ی آن‌ها، به‌جای استفاده از فریم فلزی، قطعات دو گوشی را در دل فریمی پلاستیکی با پوششی براق جای داده‌‌اند که در نگاه نخست به‌خوبی حسی مشابه فلز را انتقال می‌دهد.

xiaomi redmi 9 طراحی

صفحه نمایش

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای رد می 9 از کیفیت خوبی برخوردار است، اما آنچنان هم شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. نمایش عکس‌‌ها و فیلم‌ها روی این صفحه نمایش در سطح قابل قبولی قرار دارد. باید به دقت تصویر خوب صفحه نمایش این گوشی هم اشاره کنیم. شیائومی از صفحه نمایشی با دقت تصویر Full HD+ استفاده کرده است. با توجه به اندازه صفحه نمایش، دقت تصویر مناسبی برای این محصول در نظر گرفته شده است. آیکون اپلیکیشن‌ها و نوشته‌ها با کیفیت خوبی نشان داده می‌شوند و گشت و گذار در اینترنت هم شما را اذیت نخواهد کرد.

تراکم صفحه نمایش این تلفن همراه هوشمند 395 پیکسل در اینچ هست.

عملکرد

شیائومی برای این گوشی هوشمند از تراشه Media Helio G80 استفاده کرده است. این تراشه با معماری 12 نانومتری ساخته شده و قدرت تقریبا خوبی هم دارد. این تراشه باعث شده که عملکرد گوشی در انجام دادن کارهای روزمره مناسب باشد. تقریبا کاری نیست که این تراشه نتواند آن را انجام دهید. حتی می‌توانید روی این گوشی بازی‌هایی مانند پابجی را با کیفیت مناسبی تجربه کنید. البته در زمان اجرای این بازی شاهد کمی افت فریم خواهید بود.

با این گوشی به راحتی می‌توانید به انجام کارهای روزمره خود بپردازید. محصولی که برای گشت و گذار در اینترنت مناسب است و می‌تواند بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین را هم اجرا کند. ۴ و یا 3 گیگابایت رم برای رد می 9 در نظر گرفته شده که سرعت اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را بالا برده است. شیائومی 64 و 32  گیگابایت حافظه داخلی هم برای این گوشی در نظر گرفته است. اگر فکر می‌کنید که این مقدار حافظه داخلی نیاز شما را پاسخ نمی‌دهد، می‌توانید از کارت حافظه استفاده کنید. می‌توانید از کارت حافظه ۲۵۶ گیگابایت روی این محصول استفاده کنید.

باتری

داشتن باتری 5020 میلی‌آمپر ساعتی هم یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این گوشی میان‌رده به حساب می‌آید. باتری به راحتی یک روز گوشی را روشن نگه می‌دارد. در طول روز می‌توانید چند ساعت ویدیوی آنلاین تماشا کنید، موسیقی گوش کنید و به گشت و گذار در اینترنت بپردازید و حتی به کلی ایمیل جواب دهید و باز هم شاهد باشید که گوشی باتری دارد.

دوربین

درست است که با گوشی میان‌رده‌ای مواجه هستیم، اما شیائومی ترکیب بسیار خوبی را در قسمت دوربین انتخاب کرده است. چهار دوربین پشت برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی از سنسور 13 مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.3 بهره می‌برد. دوربین بعدی به سنسور ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید بسیار باز مجهز شده است. دوربین ماکرو این گوشی هم سنسور 5 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 دارد و دوربین تشخیص عمق میدان هم از سنسور ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 بهره می‌برد. دوربین جلو هم یک سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.0 دارد.

 

منبع: وبسایت شیائومی

1 نظر در “بررسی تخصصی گوشی موبایل شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9)

  1. امیر گفت:

    من دنبال گوشی هستم ممنون از اینکه منو آگاه کردید با مقدار پول کم یک گوشی با کیفیت میشه خرید=شیائومی ردمی 9
    فوق العاده هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *